Jak się zabrać za odchudzanie?

Zdrowe i smaczne jedzenie to osiągalny i zarazem atrakcyjny cel – do niego właśnie należy dążyć decydując się na konkretną dietę. Żeby dobrze wybrać warto o odżywianiu wiedzieć kilka ważnych rzeczy. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie pierwszy 3 składnikowy zestaw przydatnych informacji

1. Odchudzanie to nie sprint, bardziej maraton, a jeśli się postarasz może być wspaniałym, energetycznym spacerem. Nie ma sensu tracić 5 kg w dwa tygodnie, żeby po dwóch miesiącach przytyć 15kg. Wakacje, sylwester, wesele, komunia i inne temu podobne okazje są najczęstszym powodem włączenia ekspresowego tempa w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Jeśli już koniecznie musisz wdrożyć eksternistyczny program naprawczy zadbaj o jak najmniejsze „skutki uboczne”. Żeby uniknąć wielkiego „odchudzeniowego kaca” czyli dobrze znanego efektu „yo-yo” wprowadzaj jak najwięcej przyzwyczajeń, które będziesz w stanie utrzymać na dłużej. Rezygnacja z cukru lub zamiana go na zdrowszy odpowiednik (np.erytrytol), jedzenie tylko do konkretnej godziny (minimum 3h przed snem ostatni posiłek), czy gorąca woda z cytryną na pół godziny przed pierwszym posiłkiem – to kilka przykładów, które pomogą utrzymać efekty „szybkiego odchudzania” zanim jeszcze nauczysz się systematycznie i zdrowo odżywiać.

2.  Geny i poziom metabolizmu mają również duże znaczenie (tak, wiemy, że to bardzo niesprawiedliweJ)  Niektórzy mogą jeść prawie wszystko i to w dowolnych ilościach bez konsekwencji w postaci przybrania na wadze, inni muszą uważać na każdą kalorię. Z tym faktem nie da się nic zrobić, ale wiedza na temat własnego metabolizmu daje pole manewru. Nie chodzi o sprytne sposoby na chwilowe „podkręcenie” przemiany materii, ale poznanie własnego organizmu i dostosowanie diety do jego możliwości. Bądź ekspertem we własnej sprawie, odżywiaj się w sposób, który najlepiej wykorzystuje twój własny potencjał.

3.  Regularnych ćwiczeń, nie da się niczym zastąpić, to najlepsza metoda spalania kalorii. Wszyscy znamy korzyści – ale niektórzy z nas za żadne skarby nie mogą się zabrać za siebieJ Najczęstsza wymówka? Brak czasu. Dobra wiadomość jest taka, że wcale nie trzeba chodzić na siłownię, ponieważ można osiągnąć bardzo dobre efekty stosując przez 15-20 min zestaw prostych aczkolwiek intensywnych ćwiczeń domowych.

Jak widać walka z nadmiarowymi kilogramami nie wymaga wielkich poświęceń a jedynie dobrego przygotowania. Wybór odpowiedniej diety, ale również właściwe planowanie, cierpliwość, aktywność fizyczna i rekonesans w morzu możliwości własnych genów – choć nie nazywa się CUDEM daje gwarancję SUKCESU.